All pictures are copyrighted, so please ask for permission to download them, go to contact page. Thank you
logo

Portfolio

Artist's statement

The way I represent the landscape reflects a double terror: an anxious look at an altered nature, sick of human activities; but also paradoxically, that of a hostile virgin nature, where human survival depends on artifacts such as tools or weapons.

I explore, fascinated, the proximity of the banal and the sublime. Kant says that the sublime is "a pleasure mixed with dread". This almost mystical feeling rarely leaves me, I think that the contemplation of an art work, or taking photographs as well, are activities close to the meditation.

Above all, I like traveling, by plane, by car ... the height and the distance fascinate me. I try to transcribe the desire and the terror of an impossible journey to the ends of the world. Moreover, what would I find there that I do not already know?

I represent the landscape in large format, in a frontal way quoting the Düsseldorf school as well as romantic painting.


La façon dont je représente le paysage traduit une double terreur : un regard anxieux sur une nature altérée, malade des activités humaines ; mais aussi paradoxalement, celle d’une nature vierge hostile, où la survie humaine dépend d’artefacts tels que des outils ou des armes.

J’explore, fasciné, la proximité du banal et du sublime. Kant dit que le sublime est “un plaisir mêlé d’effroi”. Ce sentiment quasi mystique me quitte rarement, je pense que la contemplation d’une œuvre plastique, tout comme la prise de vue, sont des activités proches de la méditation.

Plus que tout, j’aime voyager, en avion, en voiture… la hauteur et la distance me fascinent. J’essaie de transcrire le désir et la terreur d'un impossible voyage vers les confins du monde. D’ailleurs qu’y trouverais-je que je ne sache déjà ?

Je représente le paysage à la chambre, dans une approche frontale empruntant à l’école de Düsseldorf autant qu’à la peinture romantique.